Ga naar de inhoud

Informatie voor de patiënt

U komt naar onze praktijk op verwijzing van uw tandarts / mondhygiënist of voor een second opinion*. Hoe wij te werk gaan, leest u hier. Heeft u vragen? Stel ze gerust, we beantwoorden ze graag.

Dit is onze werkwijze:

De intake

De eerste keer dat u onze praktijk binnenstapt, is voor een intake. We bespreken uw klachten en wensen en het gezamenlijke doel van de verwijzing. Ook gaan we uw gezondheid na en we doen een uitgebreid klinisch onderzoek. We bespreken de situatie en stellen een behandelplan op. Ook maken we vervolgafspraken voor de behandeling.

Intake PPI BOZ
De behandeling

De behandeling

De behandeling start wanneer u akkoord gaat met het behandelplan en de begroting.**
We verzorgen de volgende behandelingen:

  • parodontitis (ontstoken tandvlees)
  • recessiebedekkingen (ophogen van teruggetrokken tandvlees)
  • klinische kroonverlengingen (tandvlees dieper leggen voor de aansluiting van kronen)
  • wortelamputatie
  • blootleggen hoektanden voor orthodontische behandeling
  • peri-implantitis ofwel het behandelen van een ontsteking rond het implantaat
  • implantologie: het plaatsen van implantaten, indien nodig met botopbouw. Deze behandelingen zijn onder meer afhankelijk van het type en aantal implantaten, de constructie, de botkwaliteit en het verloop van de behandeling.

Nazorg

We bieden de nodige nazorg, al dan niet in combinatie met uw behandelend tandarts/mondhygiëniste.
 

Nazorg

Dit zijn onze beloftes:

  • Een helder behandelplan.
    U weet wat we gaan doen en bent op de hoogte van de kosten van de behandeling.*
  • Professionele begeleiding.
    We staan voor u klaar met heldere uitleg en advies, van de intake tot aan de nazorg.
  • Goede nazorg.
    Ook na de behandeling geven we advies en begeleiding. We doen tussentijdse evaluaties en u blijft onder controle van uw tandarts en/of mondhygiëniste. Zo behouden we samen het resultaat van de behandeling en voorkomen we problemen. 

Dit vragen we van u:

  • Stel uw vragen wanneer iets niet duidelijk is. We zijn er voor u!
  • Verhinderingen gelieve uiterlijk 48 uur van tevoren aan ons doorgeven per telefoon of mail. Zo kunnen wij onze planning tijdig aanpassen zonder dat dit kosten voor u met zich meebrengt.
  • Heeft u opmerkingen of suggesties? Geef ze aan ons door. Alleen met uw hulp kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

“Is iets onduidelijk?
Stel dan gerust uw vragen.”

Trine L. Andersen, parodontoloog NVvP

Wat te doen bij klachten?

Bent u niet tevreden? Vertelt u het ons.

We zoeken graag samen met u naar een passende oplossing.
Onze praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van NMT.

Lees hier onze privacy- en cookieverklaring.

* We raden aan om twijfels, klachten en zorgen in eerste instantie met uw behandelaar te bespreken.
** Dien de offerte in bij uw verzekeraar. U weet dan precies wat er wordt vergoed.